Piotr Dąbrowski – płocki muzyk, producent, realizator dźwięku. W swojej aktualnej działalności artystycznej skupiony na eksplorowaniu możliwości systemu modularnego i różnorodnego instrumentarium elektronicznego i elektroakustycznego. Tworzy głównie w estetyce ambientalnej, nie stroniąc również od trudnych do sklasyfikowania poszukiwań dźwiękowych i field recordingu. Od pewnego czasu konstruuje własne urządzenia służące rejestracji dźwięków otoczenia, jak hydrofony i geofony, a także kostki efektowe i moduły eurorack. Jest kuratorem płockiego cyklu koncertowego Sygnał/Szum.
W 2019 roku powołał do życia projekty UBIEL – w którym na język muzyki ambient i drone przełożył kameralne kompozycje Stanisława Moniuszki, Random Variable – oparty na eksploracji przypadkowości i sekwencji powstałych na podstawie algorytmów, będący efektem fascynacji twórcy improwizacją, ideą twórczego dialogu z maszyną i rolą przypadku w muzyce, a także Smalltown Soundscapes – field recordingowy koncept oparty o nagrania wykonywane w niewielkich polskich miastach i miasteczkach. W marcu 2020 roku ukazał się album „Wyszło z boru”, w którym tytułowy wiersz Bolesława Leśmiana posłużył jako inspiracja do stworzenia ambientalno-dronowej muzyki. W 2021 światło dzienne ujrzał projekt „Fantomatyka”, w którym tytułowa idea Stanisława Lema posłużyła do wykreowania 8 utworów inspirowanych fragmentami nagrań terenowych i zjawisk dźwiękowych w nich występujących. W ostatnich latach stworzył trzy duże projekty stricte field recordingowe: pierwszą część „Mapy dźwiękowej Płocka” (2020) zawierającą 40 nagrań miasta objętego jeszcze pandemicznymi obostrzeniami, projekt „Rozśpiewana swoim szumem. Mapa dźwiękowa Wisły na Mazowszu” (2021), w którego kolejnych 40 nagraniach znalazł się zapis podróży wzdłuż brzegów rzeki na jej mazowieckim odcinku, a także „Mapę dźwiękową Brudzeńskiego Parku Krajobrazowego” (2022), na którą złożyło się 20 nagrań z tego ciekawego przyrodniczo parku znajdującego się nieopodal Płocka. Jego kolaż audio „Jedenaście pięter” oparty o 7 nagrań terenowych wykonanych w wielkopłytowym bloku i bezpośrednich jego przyległościach przy użyciu mikrofonu i geofonu DIY, został doceniony jako jeden z trzech nagrodzonych w open callu organizowanym w końcu 2022 roku przez Mazowiecki Instytut Kultury i Radio Kapitał.
Portfolio artystyczne w PDF (link)
Wywiad w ramach cyklu Sygnał/Szum On/Line:
Wywiad dla Anxious Magazine (Artur Mieczkowski):
Wywiad dla “Czasu Kultury” (Filip Szałasek):